Press | 7 jan 2021

Peter Labecker tillträder som VD för Swedish Modules

Den 1 januari 2021 tillträdde Peter Labecker rollen som VD för Swedish Modules i Emtunga AB. Peter Labecker efterträdde Måns Belfrage som fortsätter att vara involverad i bolagets utveckling genom styrelsen.

– Jag är mycket glad att vi kunnat rekrytera Peter Labecker som ny VD för Swedish Modules. Peter har lång yrkeserfarenhet från ledande roller inom industrin och är en mycket uppskattad ledare. Jag är övertygad om att Peters gedigna kompetens kommer att kunna ta Swedish Modules till nästa nivå genom att utveckla både organisationen och vår affär, säger Kenth Granljung, styrelseordförande i Swedish Modules

Peter är utbildad ingenjör och ekonom med över 20 års yrkeserfarenhet från industrin. Han har arbetat på ABB, Paroc, AnVa och Eurofins i flera olika ledande roller bland annat som projektledare, försäljningschef, fabrikschef och VD. Peter kommer närmast från Eurofins i Lidköping där han varit VD.

– Jag är glad och stolt att ha fått förtroendet att leda Swedish Modules och jag ser fram emot att lära känna och ytterligare utveckla verksamheten tillsammans med medarbetarna och styrelsen, säger Peter Labecker.

I samband med att Peter Labecker tillträdde som VD tog bolagets tidigare VD, Måns Belfrage, plats i Swedish Modules styrelse.

För ytterligare information, välkommen att kontakta
Kenth Granljung
Styrelseordförande