Röntgen funäsdalen

Press | 1 jun 2022

MedicSolution levererar röntgenanläggning till Hälsocentralen i Funäsdalen

MedicSolution Nordic AB har vunnit uppdraget att leverera en röntgenanläggning till Hälsocentralen i Funäsdalen, Region Jämtland Härjedalen, under oktober 2022.

Projektet avser leverans av en nyckelfärdig tillfällig röntgenbyggnad innehållande ny skelettröntgenutrustning. Totalt omfattas byggnaden av två moduler som kommer att anslutas mot en korridor som länkar till den befintliga byggnaden för att motsvara verksamhetens behov på lättillgänglighet. Projektet kommer att påbörjas inom kort och produktionen kommer ske i fabriken i Emtunga, för att sedan levereras till Regionen under oktober 2022.

– Vi är stolta över att få leverera ännu en högt kravställd byggnad till den svenska marknaden och nu i nära samarbete med röntgenutrustningsleverantören Siemens Healthineers. Jag är glad att vi har kunnat tillgodose Region Jämtland Härjedalens krav på en snabb leverans av röntgenanläggningen, så den är igång till nästa skidsäsong. Kort leveranstid är en stor fördel med vårt sätt att bygga och leverera mer komplexa samhällskritiska projekt. Jag hoppas att när vi sammanfattar projektet om ett halvår, att det kan hjälpa andra sjukhus och regioner att lösa flaskhalsar och hitta en framkomlig väg i sina projekt ur ett tids- och kostnadsperspektiv, säger Jörgen Stenqvist, Sales Manager, MedicSolution.

För mer information, välkommen att kontakta
Jörgen Stenqvist, Sales Manager
jorgen.stenqvist@medicsolutionnordic.com